Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080791308   Metodologies amb enfocament globalitzat
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   23/10/2019 - 29/4/2020 (21 hores) de 17:00h a 19:30h
   ESC Vall de Palau
   c. de l'Urgell, 9 (Sant Andreu de la Barca) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén aplicar metodologies de treball per projectes o metodologies d'enfocament globalitzat, d'acord amb el projecte educatiu de centre, per tal d'afavorir unes condicions d'aprenentatge que desenvolupin i impulsin l'aprenentatge competencial a tots els nivells
  
Objectius   - Estendre el treball per projectes que es fa en alguns cursos de l'escola a tot el centre
  
Continguts   - Marc teòric sobre l'aprenentatge holístic mitjançant la integració de continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement.
- Aprenentatge globalitzat dels continguts de manera contextualitzada, conscient i raonada mitjançant estratègies metodològiques.
- Ús de metodologies globalitzadores: treball per projectes, aprenentatge basat en problemes, aprenentatge i servei, treball cooperatiu, recerques experimentals i investigacions, ambients.
- Criteris i estratègies per dissenyar i utilitzar a l'aula els diferents aspectes metodològics que afavoreixen un correcte assoliment de competències en el marc d'un sistema inclusiu.
- Disseny de seqüències didàctiques que integrin els principis psicopedagògics de l'aprenentatge significatiu i contemplin la funcionalitat de les competències: l'alumne com a protagonista del seu aprenentatge implicat en allò que aprèn i en com ho aprèn.
- Aprenentatge dialògic des d'un enfocament pedagògic que permeti als estudiants explorar, discutir i construir conceptes, habilitats i actituds per establir relacions de manera significativa interdisciplinariament utilitzant contextos que impliquin situacions problematitzades del món real.
- Disseny de contextos que plantegin a l'alumne un desafiament amb capacitat de decidir i espais per dirigir la seva indagació.
- Aprenentatge individual i aprenentatge entre iguals per afavorir el procés educatiu.
- Avaluació dels processos d'aprenentatge dels alumnes amb una visió globalitzada centrada en l'adquisició i la consolidació de les competències.
- Organització i gestió de l'aula: motivació, seqüències didàctiques, recursos i materials, organització social, temporització, relacions interactives i avaluació.
- Definició de criteris per concretar les dimensions, les competències, els continguts i els criteris d'avaluació establerts en els treballs per projectes o en altres metodologies globalitzadores de cada curs escolar.
  
Formador/a   Maria Carmen Andrés
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   S'avaluaran els següents aspectes:
- Millora en la pràctica educativa.
- Millora en els resultats de l'alumnat.
- Consolidació de pràctiques a les aules.
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent